Възможности за подобряване на портфейлното представяне на база дивидентни стратегии и привързаността към местния пазар

Автори

Ключови думи
пазарна ефективност; международна диверсификация; привързаност към местния пазар; дивидентен пъзел; стратегия „Кучетата на Dow”

Резюме
В статията се тества пъзелът привързаност към местния пазар (equity home bias) и дивидентната стратегия „Кучетата на Dow” в условията на българския капиталов пазар. Установява се, че родните инвеститори държат 74,1% от своя портфейл в местни акции, докато ICAPM предполага теглото им да е 0,007%, а „кучетата на Dow” генерират годишна рисково-съобразена свръхдоходност от 11,18%. Следването на дивидентната стратегия, съчетано с добра международната диверсификация, предоставя добри възможности за подобряване на портфейлното представяне.

JEL Класификатор: G11, G14, G15
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Нов юан или нова валутна система

    Обект на настоящото изследване е китайският юан (ренминби). Предмет на разработката е еволюцията на китайския юан от национална до световна резервна валута. Подложената на проверка теза е, че възходът на китайската парична единица е белег на качествени и дълбоки промени в международната валутна система. Цел на изследването е да се анализира и ...

  • VAR - модели на шоковете в икономическите цикли на индивидуалното крайно потребление на домакинствата

    В статията се експериментира методология за използване на векторни авторегресионни модели (VAR) за изследване на влиянието на шоковете в бизнес климата и икономическата активност върху икономическите цикли на индивидуалното крайно потребление на домакинствата. Тя се отнася за шест страни от Централна и Източна Европа (България, Чехия, Унгария, ...

  • Насоки за анализ на финансовите отчети на българските публични застрахователни компании

    Финансовите отчети предоставят необходимата информация, нужна на потребителите на тази информация при анализ и оценка на финансовото състояние на публичните дружества. Потребителите на информацията от финансовите отчети са широк кръг от лица, влизащи в обкръжаващата среда на фирмата. Такива могат да бъдат кредиторите, доставчиците, клиентите, ...