РОЛЯТА НА ИНОВАЦИИТЕ ЗА РЕЗУЛТАТИТЕ НА МСП

Автори

Ключови думи
иновация, организационно представяне, МСП, отворени иновации

Резюме
Съвременната бизнес среда се характеризира с глобализация на пазарите, бърз технологичен напредък, скъсяване на жизнения цикъл на продуктите и услугите и традиционно придобивани ползи, които вече не са активи, на които компаниите могат да разчитат за развитие.

Компаниите трябва да идентифицират нови възможности за диверсификация на продуктите и пазарите си, което допринася за тяхното развитие и откриване на гъвкави форми за пазарна реализация, с цел да оцелеят в агресивната конкурентна среда. Настоящата статия има за цел да определи детерминантите за успеха на компаниите, и особено на малките и средните предприятия (МСП), от гледна точка на връзката между иновации и организационни резултати на МСП. В тази връзка целта на статията е да систематизира и изясни ефектите от организационните, технологичните, продуктовите и маркетинговите иновации върху организационните резултати на мароканските МСП въз основа на емпирично проучване, обхващащо 3 МСП, работещи в три различни сектора

JEL Класификатор: O30, O31, O32, Q55
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ХИБРИДНИТЕ ЗАПЛАХИ КАТО ЕКЗОГЕНЕН ИКОНОМИЧЕСКИ ШОК

    Целта на изследването е да обогати теорията за екзогенните икономически шокове и техните разновидности. По този начин ще могат да се обяснят флуктуации на бизнес цикъла, които в настоящия момент нямат категорично обяснение. Изведен е иконометричен модел в резултат на извършен регресионен анализ. На следващо място се допълва и материята за ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ЕМОЦИИТЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

    Емоциите са в основата на нашия социален живот. Те действат като филтри на възприятията, които засягат съзнателните ни действия и дори вземането на решения. Обхватът на приемливите емоции варира с културата, пола и възрастта. В много области на живота проявата на неадекватни емоции води до поява и на неприятности. Ето защо организациите изискват и ...

  • ПРЕЦИЗИРАНЕ НА КОРЕКЦИИТЕ НА ПАЗАРНИТЕ МНОЖИТЕЛИ ЗА ОПЕРАТИВНА ЕФЕКТИВНОСТ

    Изследването е свързано с една от спецификите на приложението на пазарния подход. При прилагане на методите на пазарния подход избраните предприятия за аналози трябва да имат сходни оперативни и финансови характеристики с оценяваното предприятие. Международните стандарти за оценяване (2017) изискват, оценителите да направят корекции на ...