СТРАТЕГИЧЕСКА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ТУРИЗМА В БЪЛГАРИЯ – ИКОНОМИЧЕСКО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАСТЕЖ

Автори

Ключови думи
туризъм, секторна трансформация, ребрандиране, международна конкуренция.

Резюме
Обект на изследване е секторът на туризма. Фокусът на анализа е върху стратегическата трансформация в сектора в посока икономическо възстановяване и потенциал за растеж. Изследователската хипотеза, която се тества, е свързана с твърдението, че възстановяването в сектора на туризма се базира върху подобрения в националните стратегически документи, оценка на нагласата на потребителите и доставчиците на туристически услуги в условия на прецизно отчитане на абсолютните и относителните международни предимства и дадености на страната в условия на силна конкуренция от Гърция и Турция и геополитически предизвикателства. За решаване се поставя задачата да се анализират макроикономически данни за степента на следепидемично възстановяване в сектора на туризма и на база анкетно проучване се установят насоки за ребрандиране и промени в националните стратегически документи на база абсолютните и относителните международни предимства и дадености на страната. В структурен план статията е развита в два основни раздела. В първия раздел са изведени показатели за оценка на степента на следепидемично възстановяване на сектора на туризма в България. Във втория раздел са представени резултати от анкетно проучване сред бенчмарк икономически оператори и клиенти относно възможностите за стратегическа трансформация на в сектора на туризма, вкл. чрез ребрандиране и дигитализация. За заключението са изведени изводи и представени авторски критики към актуалното състояние на сектора на туризма.

JEL Класификатор: L83, Z32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СВИДЕТЕЛСТВА ЗА СЕЗОННОСТ В ИЗНОСА НА ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ, СУРОВИНИ И МАТЕРИАЛИ ОТ БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА 2020 – 2023 Г.

    Установяването на принадлежността към тази категория отворени икономики е по данни от платежния баланс. В случая по текущата сметка се натрупват дебитни и кредитни записвания, чийто мащаб е съизмерим с този на БВП. Данните за България сочат, че за периода на пълноправното членство в ЕС средногодишното отношение на външнотърговския стокообмен ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДИНАМИКАТА НА КЛИЕНТСКИТЕ ДЕПОЗИТИ И ИНВЕСТИЦИИ ВЪВ ФИНАНСОВИ ИНСТРУМЕНТИ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПЕРИОДА 2013 – 2023 Г.

    Глобализацията на финансовите пазари и динамичното развитие на информационните и комуникационни технологии през последните две десетилетия се превърнаха в основна предпоставка за засилени промени във финансовата система – появяват все по-нови и по-сложни финансови продукти и услуги, конкуренцията между финансовите институции расте, традиционните ...

  • МЕТОДИКА ЗА ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ЕНЕРГИЙНАТА БЕДНОСТ В БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

    В средата на 2000-те започват да се появяват все повече и повече статии за необходимостта от разработване на модерни енергийни услуги в развиващите се страни. Тези материали, в допълнение към анализа на липсата на физическа достъпност на енергийните услуги и последствията от това, коментират и финансовата недостъпност на услугите. Изследователите ...