• Изображение на българския флаг за смяна на език
  • Image of english flag to change languidge

ИЗКОРЕНЯВАНЕ НА КОРУПЦИЯТА ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ

Автори

Ключови думи
електронно управление, корупция и прозрачност, информационни и комуникационни технологии (ИКТ), публична администрация и дигитализация, надеждност и отчетност на правителството.

Резюме
Корупцията е един от най-сложните и трайни проблеми, пред който са изправени съвременните общества и който се отразява негативно на функционирането на правителствата, икономиката и обществото като цяло. Корупцията не се ограничава само до финансови злоупотреби, а включва злоупотреба с власт, нарушаване на законите и обществения интерес, както и некачествено предоставяне на услуги на гражданите. Последиците от корупцията са многобройни и включват намаляване на доверието на гражданите в институциите, увеличаване на социалното неравенство, както и забавяне развитието на обществото.

Технологичният прогрес и развитието на информационните и ко-муникационни технологии (ИКТ) обаче предлагат нови възможности за борба с това негативно явление. По-специално, внедряването на електронно управление на правителствено ниво има за цел да повиши прозрачността, да подобри ефективността на обществените услуги и да насърчи участието на гражданите в политическия процес. Чрез електронното управление държавните процедури стават по-прозрачни, документите и транзакциите се дигитализират, като по този начин се намалява възможността за корупционни практики и се улеснява мониторингът и контролът от страна на компетентните органи и гражданите. Това създава по-здравословна и по-надеждна среда за изпълнение на задачите в публичния сектор и повишава доверието между централите и местните управления.

JEL Класификатор: H83, D73, O38
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ОДИТОРСКИТЕ ИЗВАДКИ – СРЕДСТВО ЗА РАВНОВЕСИЕ МЕЖДУ ПРЕЦИЗНОСТТА НА ОДИТА И НЕГОВАТА ЦЕНА

    В момента светът е в икономическа криза, която влияе негативно върху одиторската професия, защото клиентите са станали по-рискови и по-податливи на фалити. Затова е необходимо да се увеличи нивото на прилагания професионален скептицизъм от страна на одиторите, да се събират по-надеждни одиторски доказателства, като се използват извадки, формирани ...

  • СЪВРЕМЕННИ ДЕТЕРМИНАНТИ НА КЛИЕНТСКОТО ОБСЛУЖВАНЕ В ЗАСТРАХОВАНЕТО

    През последното десетилетие застрахователната индустрия претърпява значителни трансформации, породени от бързото развитие на дигиталните технологии и променящото се пазарно поведение на потребителите. Омниканалното обслужване, CRM системите и изкуственият интелект поставят нови стандарти пред клиентското изживяване. Настоящото изследване, на ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ОТЧЕТНОСТТА В ЕРАТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ

    Настоящото изследване е посветено на трансформацията на отчетността в ерата на новите технологии и изкуствения интелект, като акцентира върху възможностите и предизвикателствата, които те предоставят. Целта е да се анализират тенденциите в еволюцията на отчетността, както и начините, по които автоматизацията, бизнес интелигентността и изкуственият ...