ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ДВОЙНАТА ФУНКЦИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР И ЕФЕКТИВНОСТТА НА БАНКАТА: ПРИМЕРИ ОТ БАНКОВИЯ СЕКТОР В АФРИКА

Автори

Ключови думи
двойна функция на ИД, ефективност на банката, функционален структурен анализ, Африка

Резюме
В статията се изследва връзката между двойствената функция на главния изпълнителен директор (като човек, изпълняващ ролята както на главен изпълнителен директор, така и на председател на борда на директорите ѝ) и ефективността на банката въз основа на функ¬ционален структурен анализ (ФСА). Настоящото проучване допълва съществуващата литература като използва панелни данни на големи търговски банки в Африка от 2016 до 2019 г. Резултатите показват, че дуалността на главните изпълнителни директори допринася положително за банковата ефективност на изследваните търговски банки в Африка. Това заключение води до извода, че тази двойствена роля има положително и значително влияние върху ефективността на търговските банки.

JEL Класификатор: F23, G15, G21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ УСЛУГИ ОТ НАСЕЛЕНИЕТО В БЪЛГАРИЯ: ОСНОВНИ ПРЕДПОСТАВКИ, ТЕНДЕНЦИИ И РЕГИОНАЛНИ ИЗМЕРЕНИЯ

    Дигитализацията на административните процеси и предоставянето на електронни услуги в България предизвика безспорно повишаване на административния капацитет не само на централни, но и на местните органи на властта. Същевременно различията в нивата на дигитални знания, умения и компетенции между българските региони предизвика определен дисбаланс в ...

  • ПОДХОД ЗА РАЗБИРАНЕ И ОЦЕНЯВАНЕ НА УПРАВЛЕНЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ СТОПАНСТВА

    В разработката се адаптира Новата институционала икономика и се предлага подход за разбиране и оценяване на управленческата (governance) ефективност на фермите. Обосновава се, че фермата е ефективна, ако управлява всичките си транзакции и дейност по най-икономичния (еднакво или по-ефективен) начин в сравнение с друга(и) възможна(и) ...

  • БЮДЖЕТ ЗА МАРКЕТИНГ СТИМУЛИРАНЕ НАРЕГИОНАЛНИ ПЧЕЛНИ ПРОДУКТИ НА БАЗА ЦЕННОСТ

    Целта на изследването е формиране на бюджет за маркетинг стимулиране на пчелни продукти от област Русе на база ценност. Регионалните пчеларски стопанства трябва да се интегрират помежду си, за да формират солидна организация за създаване на продукти с висока добавена стойност, респективно и формиране на солиден бюджет за най-ефективните ...